Cyklisti na hrad! Na Branč.. (Bicyklujeme - časť tretia)

Tretia trasa zo série, ktorú som sa rozhodol nazvať Bicyklujeme. Mojim cieľom je ukázať začínajúcim, či menej skúseným cyklistom možnosti, kadiaľ jazdiť.

Po dlhšej dobe sa opäť ozývam a oznamujem, že svoju cenu vojvodu z Edinburghu - DofE poctivo plním! Takže prichádzam z trasou číslo tri, ktorou, dúfam, opäť ukážem niekomu novú cestu, po ktorej sa môže vydať.
Každej trase sa snažím dať nejaký cieľ. V prvej trase sme stúpali k Bradlu, v druhej zasa za krásnym výhľadom na myjavské kopanice a tiež lyžiarskym svahom(Áno, nie je to taký plnohodnotný cieľ ako Bradlo, ale nie vždy sa to dá.) no a v tretej trase bude naším cieľom hrad Branč. Tento hrad žije možno trochu v tieni Čachtického hradu, no je plnohodnotnou pamiatkou nášho regiónu.

Tak sa vydávame z Myjavy smerom na dolný cintorín. Na cintoríne pokračujeme cestou hore cintorínom, ktorá nás dovedie až na poľnú cestičku smerujúcu na Polianku. V jednej z trás sme už tadiaľto šli, možno si pamätáte.

Tejto najskôr asfaltky, potom rozbitej asfaltky a nakoniec teda poľňačky sa držíme až kým nás nedovedie na Polianku. Prešli sme cez malý lesík a sme na kopci. Pred nami, pod kopcom sa rysuje obec Polianka. Pokračujeme rovno a dostávame sa na asfaltovú cestu v obci, ktorou zídeme až k obecnému úradu a pri ňom odbočujeme doprava, prejdeme trojuholníkovú križovatku a na ďalšej križovatke odbočíme vľavo.

Áno, aj tadiaľto sme už raz šli no o kúsok ďalej sme odbočili opäť vľavo a teraz pokračujeme rovno. Rovno dolu kopčekom a onedlho zasa hore kopčekom. Toto sa pár krát zopakuje a po chvíli nás táto uzučká asfaltka už privádza k hlavnému ťahu medzi Myjavou a Brezovou pod Bradlom. Mohli sme isť aj tadiaľto, priamo z Myjavy, ale krása cyklistiky predsa nespočíva v čo najkratšej trase, ale v čo najkrajšej trase! Napojíme sa teda na túto frekventovanú cestu tak, že odbočíme vľavo. Nedržíme sa jej však dlho (Chvalabohu) a hneď za autobusovou zastávkou odbočujeme vpravo.

Táto cestička už je pokojnejšia. Držíme sa jej, prechádzame okolo zopár domov a šliapeme do kopca. Z kopca sa nám naskytá krásny pohľad, aktuálne, na zasnežené kopanice.

Schádzame z kopca do časti Myjavy "U Belánskych" a na križovatke pokračujeme rovno. Po chvíli sme na Bukovci a tu odbočujeme vpravo a hneď dolu kopcom.

Teraz už sa vzďaľujeme od civilizácie a brázdime lesy. Stále však po asfaltke. Tak ako väčšina tejto trasy. Pokľukatíme sa lesom a hneď ako z neho vychádzame máme už jasný pohľad na hrad Branč. K hradu sa priblížime (Kto má záujem, môže ho aj navštíviť) a tu sa otáčame a musíme sa kúsok vrátiť po pôvodnej trase.

Vraciame sa teda lesom až na Bukovec, kde ideme po tej istej ceste naspäť do časti "U Belánskych" a tam na križovatke odbočujeme vľavo.

Tu už sme sa vychýlili z pôvodnej trasy. Pokračujeme stále po hlavnej ceste. Ideme chvíľu dedinou, chvíľu prírodou až nakoniec vychádzame na Turej Lúke. Odbočíme vpravo a čaká nás Turá Lúka, ktorú musíme prejsť.

Ideme po hlavnej ceste, ktorá je trochu frekventovanejšia, takže tu pozor. Lemujeme rieku a prechádzame Turou Lúkou a nakoniec vychádzame na Myjave. Tu naša trasa končí.

Aj keď sa na základe článku môže trasa zdať krátka, v skutočnosti je to tak, že je len jednoduchšia, no preveziete sa dostatočne. Dúfam. Verím, že tým čo ju nepoznali a vyskúšajú ju, sa bude páčiť!

Dĺžka trasy: 25km
Prevýšenie: Približne 360m

Mapa

Jakub Maňák

Som Jakub, študujem na strednej škole, gymnáziu. Užívam si život, cestujem, spoznávam nových ľudí, zažívam dobrodružstvá s tými starými. Cyklistika je niečo v čom sa cítim dobre, baví ma... Po absolvovaní bronzovej úrovne ceny vojvodu z Edinburghu (DofE) som sa rozhodol pokračovať ďalej, na striebornú úroveň. Vrámci dobrovoľníckej aktivity chcem ukázať moje trasy v okolí Myjavy, skúseným cyklistom možno ukázať nové možnosti no najmä začínajúcim ľuďom, ktorých bicykel baví, že kam všade sa dá ísť. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné