Dva vrcholy v jednej trase (Bicyklujeme - časť štvrtá)

Štvrtá trasa zo série, ktorú som sa rozhodol nazvať Bicyklujeme. Mojim cieľom je ukázať začínajúcim, či menej skúseným cyklistom možnosti, kadiaľ jazdiť.

Ahojte cyklisti! Dnes sa opäť prevetráme a vyberieme sa na bicykel. Začíname opäť na Myjave, z ktorej sa vyberáme na smer Turá Lúka.

Trasa nám začína po asfalte, no užijeme si aj terén. Prechádzame cez Turú Lúku, míňame dom za domom, nás míňajú autá no vodiči sú zväčša tolerantní a chudáka cyklistu obídu na normálnu vzdialenosť. Prejdeme Turú Lúku a tesne pred čističkou odpadových vôd odbočujeme doprava.

Stále asfalt no je tu lepšie, premávka je výrazne menšia. Vyšliapeme do mierneho kopca a pokračujeme po ceste. Onedlho nás čaká ešte jeden kopec, ktorý je už trošku väčší. V kopcoch nedaľeko nás sa rysuje veterná elektráreň. To je náš prvý dnešný cieľ. Asfaltka nás doviedla na vrch kopca a prestávame šliapať, vezieme sa. No iba pár metrov, pretože z asfaltky odbočujeme doprava, do terénu, na poľňačku, ktorá nás bude viesť až hore k “vrtuli”.

Riadidlá sa klepú, kolená pružia, užívame si terén no tiež krásnu prírodu. Pred sebou jasne vidíme poľnú cestičku, ktorá nás dovedie až k elektrárni. Sme pod kopcom na ktorom sa nachádza veterná elektráreň, prvý dnešný cieľ je na dosah no ešte nám bráni jeden riadne prudký kopec.

Tuto si treba dať naozaj pozor, na niektorých miestach je problém vôbec vytlačiť bicykel, nie to šliapať. No nakoniec sme to zdolali, sme tu. Užívame si nádherné výhľady na Myjavu a na myjavské kopanice.

Ale pozor, ešte nekončíme. Názov tejto trasy je dva vrcholy v jednej trase, to znamená že ešte pokračujeme! Teraz sa musíme kúsok vrátiť. To čo sme pred chvíľou pracne vyšliapali si teraz užijeme ako poriadny zjazd. No pozor, kopec je veľmi prudký a nachádza sa tam mnoho jám či kameňov trčiacich zo zeme.

Pod kopcom sa z našej pôvodnej trasy vychýlime mierne doľava, na druhú poľnú cestičku a tou napredujeme cez polia až k asfaltovej ceste smerujúcej z Čiech.

Táto cesta sa už po malej chvíli pred nami ukazuje. Opäť sme sa teda dostali na asfaltku no nebudeme sa jej držať dlho. Odbočujeme doprava a následne za solárnou elektrárňou doľava.

Táto cesta nás vedie do jednej z osád Brestovca. Áno, sme pod Poľanou! To je náš druhý cieľ, druhý vrchol. Záujemcovia o ďalšie krásne výhľady na tento región si môžu výjsť hore po štrkovej cestičke k rozhľadni. Trasa pokračuje odbočením doprava (Doprava zo strany z ktorej sme prišli, nie zo strany rozhľadne) a po asfaltke smerujeme dolu až do Brestovca.

Napriek tomu, že ideme po asfaltke, dá sa tu vychutnať si perfektný zjazd, treba to technicky zvládnuť - prudký kopec, štrk, na ktorom sa šmýka, prudké zatáčky a sem tam sa stretnete s autom. Sme dole na križovatke dá sa ísť aj doľava no pokračujeme rovno, vyšliapeme mierny kopec a keď sme nad železničnou stanicou (To znamená že prechádzame okolo šedého domu na kopci) odbočíme doľava, v podstate do poľa.

Vychutnáme si trochu terénu a potom sa objavíme pri železničnej stanici Brestovec kde sa napájame na asfaltku, zídeme zvyšok kopca a sme pri hlavnej ceste na Brestovci.

Odbočíme vpravo, prejdeme cez obec a na konci pokračujeme vpravo a vychádzame späť na Myjave pri Trnovcoch.

Dĺžka trasy: 24km
Prevýšenie: Približne 530m

Mapa

Som Jakub, študujem na strednej škole, gymnáziu. Užívam si život, cestujem, spoznávam nových ľudí, zažívam dobrodružstvá s tými starými. Cyklistika je niečo v čom sa cítim dobre, baví ma... Po absolvovaní bronzovej úrovne ceny vojvodu z Edinburghu (DofE) som sa rozhodol pokračovať ďalej, na striebornú úroveň. Vrámci dobrovoľníckej aktivity chcem ukázať moje trasy v okolí Myjavy, skúseným cyklistom možno ukázať nové možnosti no najmä začínajúcim ľuďom, ktorých bicykel baví, že kam všade sa dá ísť. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné