Na Turú a späť odľahlými cestami (Bicyklujeme - časť piata)

Piata trasa zo série, ktorú som sa rozhodol nazvať Bicyklujeme. Mojim cieľom je ukázať začínajúcim, či menej skúseným cyklistom možnosti, kadiaľ jazdiť.

Konečne prišla jar. Príroda sa prebúdza, všade krásna vôňa. S Jarou prichádza aj lepšie počasie a príjemnejšie bicyklovanie. V jeden krásny slnečný deň sme sa preto vybrali na túto trasu, s ktorou sa s vami chcem podeliť. Takmer celá trasa ide po asfalte, takže terénu si moc neužijeme, ale zato si užijeme nádhernú prírodu a krásu od sveta odrezaných kopaníc.

V centre spomínaných kopaníc začíname - na Myjave. Uberáme sa smerom na Poriadie, prejdeme kruhové objazdy a už šliapeme do kopca smerom k tunelu popod vlakovú trať. Tu sme ešte stále na pomerne frekventovanej ceste, takže dávame si pozor. Onedlho sa po stranách cesty pominú domy a po chvíli aj továrne priemyselnej zóny a my už opúšťame Myjavu. Držíme sa stále tejto jednej hlavnej cesty, platí to aj o kúsok ďalej pod kopčekom, kde sa cesta rozdvojuje, my ideme vpravo, pokračujeme smerom na Poriadie.

Raz vyšliapeme hore, raz dole, ešte raz hore a sme na Poriadí, prechádzame obcou smerom k vlakovej stanici no ku koncu neodbočíme smerom k vlaku alebo na Rudník ale pokračujeme rovno.

Teraz vyšliapeme hore kopčekom, na ktorom je jeden strom a vzápätí sa už vezieme z kopca. Toto je krásny dlhý kopec, z ktorého sa iba zvezieme a popri tom sa môžeme kochať okolím. Popri tom prejdeme do okresu Nové Mesto nad Váhom. Pozor však, zatáčky sú tu pomerne ostré a je lepšie pribrzdiť. Po zídení kopca nás cesta voviedla do Paprade a tam už opäť šliapeme do pomerne prudkého kopca, držíme sa stále hlavnej cesty.

Vyšli sme hore na kopec znovu ideme z kopca, vezieme sa popod vlakový most a znovu šliapeme do kopca. Na vrchu nás čaká krásna rovinka, z ktorej máme výhľad na Starú Turú. Po chvíli už do tohto mesta schádzame. Na prvej križovatke ideme vľavo, na tej, ktorá je hneď za ňou ideme vpravo.

Táto hlavná cesta, lemujúca rieku, nás prevedie mestom a prídeme až ku kruhovému objazdu, kde výjdeme prvým výjazdom.

Pokračujeme po ceste ktorá nás už pomaly vedie von z mesta. Kúsok za benzínovou pumpou odbočujeme vľavo, smerujeme na Dubník, ideme si tak spraviť také príjemné predĺženie trasy.

Touto cestičkou prichádzame až k valu vodnej nádrže, odbočujeme vpravo a ideme cestičkou popri brehu. Kocháme sa prírodou a krásnym počasím. Ku koncu vodnej nádrže prejdeme na takú úzku cestičku v tráve, po nej však ideme iba chvíľku a sme späť na ceste, odbočujeme vpravo a o kúsok ďalej vľavo.

Prejdeme lesom a odbočíme vpravo. Teraz sa pripájame na hlavnú cestu medzi Starou Turou a Myjavou, treba si tu dať pozor na autá. Odbočujeme vľavo.

Našťastie nepôjdeme po tejto pre cyklistov hroznej ceste dlho a hneď odbočujeme vpravo.

Táto cestička už je pokojnejšia. Vedie nás chvíľu do kopca, chvíľu z kopca, chvíľu lesom, chvíľu po slniečku a dlhú dobu lemujeme vodnú nádrž Dubník dva. Dubník sa pominul a šliapeme už do posledného kopca.

Z jeho vrchu vidíme Drgoňovu dolinu. Na križovatke v tejto dedinke odbočíme vľavo.

Chvíľu sa motáme pomedzi domčeky a už vychádzame z obce, šliapeme do celkom tiahlého kopca. Pri jeho konci vchádzame do časti Černochov vrch. Opäť sa trochu pomotáme pomedzi domčeky, výjdeme na kopec, zídeme a keď už opúšťame túto časť tak na križovatke ideme vľavo, prejdeme okolo hospodárskych budov a prichádzame do Rudníka.

Sme pri hlavnej ceste touto obcou. Odbočujeme vpravo a naša cesta smeruje na Poriadie.

Musíme prejsť cez celú obec, po chvíli ideme okolo vlakovej stanice na Poriadí, vyšliapeme kopec a na križovatke, ktorou sme dnes už raz prechádzali, odbočíme vľavo, vyšliapeme prudký kopec hore Poriadím, opäť ho zídeme, opäť vyšliapeme, opäť zídeme, ešte raz vyšliapeme a ešte raz zídeme, tadiaľto sme už dnes raz išli, teraz však ideme v opačnom smere. Keď už schádzame posledný kopec tak súčasne vchádzame do Myjavy a tu sa naša trasa končí.

Video z trasy: https://www.youtube.com/watch?v=sKGSWu7OtI4&t=24s

Dĺžka trasy: 30km
Prevýšenie: Približne 600m

Mapa

Jakub Maňák

Som Jakub, študujem na strednej škole, gymnáziu. Užívam si život, cestujem, spoznávam nových ľudí, zažívam dobrodružstvá s tými starými. Cyklistika je niečo v čom sa cítim dobre, baví ma... Po absolvovaní bronzovej úrovne ceny vojvodu z Edinburghu (DofE) som sa rozhodol pokračovať ďalej, na striebornú úroveň. Vrámci dobrovoľníckej aktivity chcem ukázať moje trasy v okolí Myjavy, skúseným cyklistom možno ukázať nové možnosti no najmä začínajúcim ľuďom, ktorých bicykel baví, že kam všade sa dá ísť. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné