Novomestský okruh (Bicyklujeme - časť šiesta)

Šiesta trasa zo série, ktorú som sa rozhodol nazvať Bicyklujeme. Mojim cieľom je ukázať začínajúcim, či menej skúseným cyklistom možnosti, kadiaľ jazdiť.

Máme ďalší krásny jarný slnečný deň a zasa ideme bicyklovať. Ideme už šiestu trasu tejto série s názvom bicyklujeme a pomaly sa už blížime ku koncu. Tieto posledné trasy som sa rozhodol viesť v širšom okolí Myjavy, a preto dnes štartujeme z Nového Mesta nad Váhom. Do Nového mesta nie je vôbec problém dostať sa z Myjavy, vlaky idú každé dve hodiny.

Cestovný poriadok vlakov Myjava - Nové Mesto nad Váhom a Nové Mesto nad Váhom - Myjava nájdete tu: https://cp.hnonline.sk/vlak/spojenie/

Tak sme tu, prišli sme vlakom, takzvanou Čachtickou strelou do Nového mesta, od stanice sa vydávame doprava, na hlavnú cestu prechádzajúcu mestom.

Tu si musíme dávať veľký pozor na premávku. Onedlho prichádzame k prvému kruhovému objazdu ktorým len prechádzame rovno a pokračujeme po tejto ceste, takisto to spravíme aj i kúsok ďalej na ďalšom kruhovom objazde a o ďalší kúsok ďalej na ďalšom kruhovom objazde.

Po ňom nás už cesta pomaly vyvádza z mesta, našťastie. Čoskoro prichádzame na svetelnú križovatku, kde si počkáme na zelenú a ideme vpravo.

Teraz už sme naozaj na najlepšej ceste von z mesta, no keďže táto cesta privádza autá na diaľnicu, je tu celkom veľká premávka, musíme si dávať veľký pozor! Prejdeme cez most ponad cestu, cez ďalší most ponad rieku, potom ponad ďalšiu rieku a konečne z tejto hroznej cesty odchádzame, prejdeme do odbočovacieho pruhu a odbočujeme vľavo na Zelenú vodu.

Z veľkej cesty sme zišli preč, na malú vedľajšiu, pokojnú cestičku, stále však asfaltovú. No to sa o chvíľu zmení, dnešná trasa ide veľa po teréne, miestami aj pomerne náročnom. Teraz však prechádzame okolo parkovísk Zelenej vody a pri vstupnej bráne odbočujeme doľava a za stromami doprava na úzku poľnú cestičku.

Po tomto vyvýšenom vale ideme teraz nejakú dobu, nám to však nevadí, je to príjemná rovinka a krásna príroda. Po chvíli už pred nami zhliadame hrad Beckov, ktorý sa pýši na obrej skale. Pod ním je dedinka Beckov. Naša úzka vyvýšená cestička nás čoskoro dovedie k podchodu pod diaľnicu, ktorú sme lemovali, takže odbočujeme doprava, prechádzame týmto podchodom a pokračujeme rovno do dediny.

Na ďalšej križovatke musíme odbočiť vpravo, vedie nás tadiaľ naša trasa a prikazujú nám to aj dopravné značky. Odbočíme teda vpravo a o kúsok ďalej na križovatke zasa vľavo.

Teraz nás cesta vyviedla až k hlavnej ceste prechádzajúcej touto obcou. Naša trasa tuto pokračuje doprava no ak sa chcete staviť na hrade alebo si ho len obzrieť zbližšia, odbočte vľavo a potom sa vráťte. My teda pokračujeme v trase a odbočujeme vpravo a o kúsok ďalej vľavo.

Teraz sa budeme v podstate držať modrej turistickej trasy. O kúsok ďalej pri evanjelickom kostole sa vychýlime trochu vľavo a potom odbočujeme vpravo na most cez riečku.

Je to tu trochu motanica a bude to aj o kúsok ďalej, pamätajte preto na tú modrú turistickú značku. Tu za mostíkom už šliapeme do kopca, ideme opäť do prírody. Zachvilku odbočujeme doľava a už sme znova na poľnej cestičke, ktorá nás vedie do kopca.

Po nejakej dobe si musíme vybrať či vľavo alebo vpravo a ideme vpravo na ešte užšiu poľnú cestičku.

Tá ide do poriadne prudkého kopca a asi budete musieť aj tlačiť. Kamarátky, ktoré sa vydali na túto trasu so mnou mi celú cestu hore nadávali, že kam som ich to zobral. Ale na druhej strane je to príjemná cestička lesíkom. Nakoniec vyjdeme na lúku, ktorá je tiež v kopci a musíme teda vyšliapať aj po nej. Alebo po súbežnej cestičke medzi stromami. Na vrchu tejto lúky už však odbočujeme vľavo a začína to ísť mierne z kopca.

Stále sa držíme modrej turistickej značky. Ideme lesom a po chvíli sa už v podstate vezieme z kopca. Treba dávať pozor, je tu terén a celkom prudký kopec. O niečo nižšie, keď vychádzame na pole, po veľkým stromom odbočíme vpravo a o ďalší kúsok ďalej, odbočíme vľavo. Teraz ideme po poli. Ideme po ňom ale iba kúsok, v podstate sa iba zvezieme a už opäť vchádzame do lesa na úzku zarastenú čističku.

Tej sa držíme a ďalej ideme dolu kopcom a ďalej napredujeme po modrej turistickej trase.Takto prichádzame do obce Kálnica. Na križovatke sa vydávame vľavo, smerom dediny a už ideme opäť po asfaltke.

Cestičkou pomedzi domčeky sa dostávame na križovatke, kde ideme vpravo a hneď na to zasa vpravo. Teraz sme sa napojili na hlavnú cestu prechádzajúcu obcou a taktiež sme už zišli z modrej turistickej trasy.

Po tejto ceste teraz pôjdeme nejakú dobu, stále sa teda držíme hlavnej. Po chvíli výjdeme z obce a onedlho zasa vchádzame do ďalšej - Rakoľuby. Na križovatke ideme vľavo.

Teraz by bolo najjednoduchšie ísť späť do Nového mesta nad Váhom tak, že na najbližšej križovatke odbočíme vpravo, ale na tú cestu sa napája zjazd z diaľnice, takže sa tomu chceme vyhnúť. Ideme teda rovno, vychádzame z Rakoľúb a vchádzame do obce Beckovská Vieska. Až takmer na konci tejto obce odbočíme vpravo, na cestu, ktorá ide akoby do poľa.

Je to panelová cesta, miestami rozbitá, po chvíli sa však zmení na novú panelovú cestu, teda, na ňu sa napojíme a pokračujeme rovno.

Obchádzame hospodárske budovy a blížime sa k diaľnici. Táto cesta nás vedie priamo pod ňu. Hneď pod nadchodom odbočujeme vpravo a už ideme po štrkovej cestičke.

Sme opäť v prírode, medzi stromami. o kúsok ďalej pri vale odbočíme vpravo a už sa rútime rovno po tejto štrkovej cestičke smerom na Nové mesto.

Cestou míňame pár starých budov, míňame stromy a onedlho sme presne tam, kde sme na začiatku odbočovali na Zelenú vodu. Odbočíme vľavo, sme na frekventovanej ceste, treba tu dávať pozor.

Tá nás dovedie späť k tej svetelnej križovatke, kde ideme vľavo a prechádzame rovno cez mesto až k vlakovej stanici.

Dĺžka trasy: 22km
Prevýšenie: Približne 231m

Mapa

Som Jakub, študujem na strednej škole, gymnáziu. Užívam si život, cestujem, spoznávam nových ľudí, zažívam dobrodružstvá s tými starými. Cyklistika je niečo v čom sa cítim dobre, baví ma... Po absolvovaní bronzovej úrovne ceny vojvodu z Edinburghu (DofE) som sa rozhodol pokračovať ďalej, na striebornú úroveň. Vrámci dobrovoľníckej aktivity chcem ukázať moje trasy v okolí Myjavy, skúseným cyklistom možno ukázať nové možnosti no najmä začínajúcim ľuďom, ktorých bicykel baví, že kam všade sa dá ísť. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné