reklama

Bláznivá trasa na koniec (Bicyklujeme - časť siedma)

Siedma trasa zo série, ktorú som sa rozhodol nazvať Bicyklujeme. Mojim cieľom je ukázať začínajúcim, či menej skúseným cyklistom možnosti, kadiaľ jazdiť. Túto trasu však radšej neskúšajte....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Dnes sa vyberáme opäť vlakom do Nového mesta nad Váhom. Tam začne naša trasa. Hneď v úvode však musím upozorniť že táto trasa nie je v niektorých úsekoch vôbec vhodná pre bicykle a to ju robí bláznivou. Pretože kto si trúfne schádzať s bicyklom v rukách pomedzi skaly? No jedine blázon. Ja som si povedal, že tej trase dám šancu a skúsil som to a chcem sa s touto trasou podeliť aj s vami. S cestnými či krosovými bicyklami to ani nezkúšajte, zničili by ste ich. K tomu konkrétnemu úseku sa ale bližšie dostaneme neskôr. Poďme pekne na začiatok.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Táto trasa je nová i pre mňa, povedal som si že skúsim niečo nové, neobjavené. Nechcel som ísť po ceste a preto som zámerne vyhľadal turistické trasy. Začíname však na asfalte a to v Novom meste pri stanici, vydávam sa doľava a hneď na to doprava. Tak ma vedie aj žltá turistická značka.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Kúsok idem rovno a prichádzam ku križovatke, kde odbočujem vpravo.

Obrázok blogu

Stále sme v meste a je tu premávka, preto treba byť opatrný. Pokiaľ sa nebudete vedieť v meste vymotať držte sa žltej turistickej značky. Po chvíli prichádzam ku kruhovému objazdu, kde vychádzame ani neviem koľkým výjazdom lebo ich je tu hrozne moc no ideme akoby doľava.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Netrvá to dlho a je tu další kruhový objazd. Teraz už však dokážem spočítať výjazdy a vychádzame druhým.

Obrázok blogu

Po tejto ceste ideme nejakú až kým sa hlavná cesta nestočí doľava. Vtedy ideme rovno a pomaly už opúšťame mesto.

Obrázok blogu

Znížila sa kvalita vozovky a po bokoch sú miesto domov kríky a stromy. Onedlho sa cesta zmenila na štrkovú cestu. Po nejakej dobe na rázcestí odbočujem vľavo a začínam ťahať do kopca.

Obrázok blogu

Slnko praží a ja ťahám (a funím) hore týmto pomerne prudkým kopcom. Keď už sa však vyrovná, odbočujem vľavo a vychutnávam si jazdu po rovinke.

Obrázok blogu

Vchádzam do lesa, je to veľmi prijemná jazda. Stále sa držíme žltej turistickej značky. Les sem tam nachvíľu vystrieda čistinka a ja napredujem až kým neprídem na veľkú lúku. Z nej musím odbočiť vpravo opäť do lesa a hneď v lese odbočujem vľavo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Teraz idem po perfektnej lesnej cestičke, pre mňa ideálny terén. Vtedy som si vravel akú dobrú trasu som to vybral. Prichádzam k nejakej lesnej križovatke, ktorá je na kúskoch vysypaná kameňmi. Odbočujem vpravo a hneď vľavo a pokračujem lesom.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Tu ma po chvíli čakalo miesto kde boli dve cesty, značka ma viedla po uzučkej cestičke popod stromy a druhá cesta išla okolo, po pár metroch sa stretli. Odporúčam teda ísť po tej čo ide okolo a v mieste kde sa stretajú treba ísť vľavo.

Obrázok blogu

Tu už sa pomaly začíname dostávať do kontaktu s náročnejším terénom, sem tam sú tu v tejto úzkej lesnej cestičke kamene, no dá sa to prejsť v pohode, dokonca pre mňa je to zábava. Začíname pomaly ísť z kopca. Už sa blížime k hlavnému problému dnešného dňa. Nejakú dobu sa teda potýkam iba s pár kameňmi v ceste, ktoré buď obídem alebo prejdem cez. No onedlho zastavujem pred skalami prudkým kopcom dole a cestička ide priamo cez to. A tak nadávajúc, že väčšia hlúposť sa mi snáď ani nemohla stať beriem bicykel do rúk a začínam ho pomaly znášať dolu. Občas padám ja, občas bicykel. No povedal som si že to zvládnem a nevzdám. A tak zachytávajúc sa skál som nejaký ten kilometer prešiel pešo dole a znova nasadol na bike.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Úzkou cestičkou som prišiel až k potoku, tu odbočujem vpravo a pokračujem dlhú dobu po tej istej cestičke a zároveň žltej turistickej značke.

Obrázok blogu

Prechádzam chvíľu aj zarastenou lúkou a dokonca popri vlakovej trati, no už môžem ísť pohodlne na bicykli takže som spokojný. Keď sa predo mnou vyjaví asfaltová cesta iba sa na ňu napojím a pokračujem rovno.

Obrázok blogu

Pri neďalekom turistickom hríbe však odbočujem vľavo, prechádzam cez most a ďalšiu zarastenú lúku až kým neprídem k asfaltovej ceste. Tam idem vľavo ale asfaltom sa dlho týrať nenechám a po kúsku odbočujem vpravo. Nie prudko vpravo akoby skoro o 180 stupňov ale iba tak mierne vpravo na poľnú cestičku.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Tu už začína mierne stúpanie na Čachtický hrad, na ktorý sa idem vyškriabať. Z Tejto širokej poľnej cestičky odbočujem o niečo ďalej na úzku poľnú cestičku, ktorá ide lesom.

Obrázok blogu

Tu už je stúpanie výraznejšie. Idem si takto pomaly po cestičke, šliapem a odrazu poriadne strmý stupák. Toto sa nedá vyšliapať a dostávam sa teda do druhej bláznivej časti, ktorú musím prekonať. Je to však už posledná takáto časť na tejto trase a dokonca, keď ju prekonám, budem už na hrade. Bicykel beriem do ruky a púšťam sa do toho. Keď sa konečne vyškriabem navrch tak po pravej strane je hrad. Kto po tom kopci má chuť ísť na hrad tak môže. Ja idem vľavo a teda rovno dole. Teraz už sa držím zelenej turistickej značky ale predovšetkým idem stále rovno po tej istej asfaltovo štrkovej ceste až dole do centra obce Čachtice. Takže si užívam zaslúžený dlhý zjazd dole. Keď som už v Čachticiach pri hlavnej ceste, vydávam sa vľavo a začínam sa pomaly vracať do Nového mesta.

Obrázok blogu

Teraz už bude celý zvyšok trasy po asfalte no myslím si, že terénu už bolo až až. Pri kostole odbočujem vpravo a prechádzam podchodom.

Obrázok blogu

Stále sa držím tej istej hlavnej cesty. Vyvádza ma pomaly von z Čachtíc, onedlho pominú aj posledné hospodárske budovy a po chvíli je už predo mnou tabuľa Nové mesto nad Váhom. Tu v meste idem stále rovno až kým neprídem na križovatku, ktorú môžete vidieť na obrázku. Alebo sa tu dá orientovať aj podľa červenej cykloznačky.

Obrázok blogu

Ideme rovno po tejto ceste a na jej konci odbočujem vpravo. Hneď na ďalšej križovatke vľavo a opäť idem dlhou ulicou.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Na konci tejto dlhej ulice odbočujem vpravo. Ideme v podstate po hlavnej ceste.

Obrázok blogu

Teraz som sa dostal na jednu z takých dôležitejších ciest vrámci Nového mesta. A dnes som už tadiaľto raz išiel. Cesta, po ktorej som prišiel predtým je však jednosmerka, a preto teraz idem trošku ďalej a pred nemocnicou odbočujem vpravo.

Obrázok blogu

Prejdem popri panelákoch a na križovatke, ku ktorej prichádzam odbočujem vpravo.

Obrázok blogu

Po kúsku sa predo mnou už rysuje novomestská stanica a ja som šťastný, že som to zvládol.

Video z trasy: https://youtu.be/0Jxlxa0s20I

Dĺžka trasy: 20km
Prevýšenie: Približne 470m

Mapa

Obrázok blogu
Jakub Maňák

Jakub Maňák

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Jakub, študujem na strednej škole, gymnáziu. Užívam si život, cestujem, spoznávam nových ľudí, zažívam dobrodružstvá s tými starými. Cyklistika je niečo v čom sa cítim dobre, baví ma... Po absolvovaní bronzovej úrovne ceny vojvodu z Edinburghu (DofE) som sa rozhodol pokračovať ďalej, na striebornú úroveň. Vrámci dobrovoľníckej aktivity chcem ukázať moje trasy v okolí Myjavy, skúseným cyklistom možno ukázať nové možnosti no najmä začínajúcim ľuďom, ktorých bicykel baví, že kam všade sa dá ísť. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu